Over René
Ik ben René Paulides en eigenlijk ben ik al gedurende een heel groot gedeelte van mijn leven bezig met coaching. Ik begon als jongetje van 13 met het geven van basketbaltrainingen en het coachen van wedstrijden. Dat ging mij zo goed af en ik had er zo veel plezier in, dat ik er uiteindelijk mijn beroep van gemaakt heb.
Als gymleraar ben je eigenlijk altijd aan het trainen en coachen. Daarbij heb ik altijd het gevoel gehad dat er het meeste te winnen viel bij de kinderen die moeite hadden met bewegen en het daardoor vaak ook niet leuk vonden. Ik heb het altijd een enorme uitdaging gevonden om het bewegen voor met name die leerlingen aantrekkelijk te maken zodat ook zij tot succesbeleving kunnen komen. Want succes smaakt naar meer!!
Individuele begeleiding
Naast het trainen en coachen van groepen, ben ik ook meteen met individuele begeleiding aan de slag gegaan. In eerste instantie als mentor van een klas, niet veel later ben ik deel gaan uit maken van het ondersteuningsteam op school om ook andere leerlingen te helpen.
In mijn beginjaren coachte ik vooral vanuit mijn gevoel en mijn hart, maar om meer te weten te komen over de achtergrond van de dingen die je tegenkomt, ben ik er veel over gaan lezen en heb ik allerlei cursussen en opleidingen gedaan die met individuele begeleiding te maken hebben.
Specialisatie
Een jaar of 10 geleden ben ik mij wat meer gaan specialiseren en heb ik de opleiding tot faalangstreductietrainer en examenvreestrainer gevolgd en later ook de opleiding tot jongerencoach. Het was bijzonder om te ontdekken dat wat ik al jaren gevoelsmatig deed, vanuit de theorie bevestigd werd.
Het was bijzonder om te ontdekken dat wat ik al jaren gevoelsmatig deed in de praktijk, vanuit de theorie te verklaren was.
Beïnvloeden
Gelukkig gaat het met veel leerlingen op een middelbare school een soort van vanzelf. Ze doorlopen hun schooltijd, ongeacht welk niveau, zonder noemenswaardige problemen. Maar bij leerlingen, die door welke oorzaak dan ook wat meer aandacht en ondersteuning nodig hebben, daar moet je als school het verschil willen maken. Ik ben blij en trots daar een behoorlijke steen aan bij te dragen.
Die individuele begeleiding van leerlingen is de laatste jaren een steeds grotere rol gaan spelen in mijn werk op school. De leerlingen weten de weg naar mijn kamer makkelijk te vinden en ik help ze graag. En met succes!!
We gaan er eerst samen achter komen wat je precies nodig hebt. Vervolgens maken we een verbeterplan en gaan we aan de slag. De kern van mijn begeleiding is dat ik werk vanuit positiviteit en het besef dat we het stuur veel meer in handen hebben dan we vaak denken.
Meer informatie
Interesse in dit onderwerp en wil je meer informatie? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.